مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن 80 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن 80 صفحه|42082764|مبانی نظری کمال گرایی,پیشینه تحقیق کمال گرایی,پیشینه نظری کمال گرایی,پیشینه خارجی کمال گرایی,پیشینه داخلی کمال گرایی,فصل دوم پایان نامه نظریه های کمال گرایی,مبانی نظری نظریه های کمال گرایی,پیشینه تحقیق نظریه های کمال گرایی,پیشینه پژوهش نظریه های کمال گرایی,چارچوب نظری نظریه های کمال گرایی
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن 80 صفحه آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن 80 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و رویکردهای آن که به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات80
حجم110/229 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل 80 صفحه می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری رویکردهای کمال گرایی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق رویکردهای کمال گرایی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

در این نوشتار پس از تعاریف متفاوت از کمال گرایی و بررسی ابعاد آن به تشریح مهمترین نظریه های کمال گرایی پرداخته می شود.

هورنای مدعی بود همه ما سالم یا روان رنجور برای خود یک خود انگاره یا تصویری آرمانی که ممکن است با واقعیت منطق باشد یا نباشد می سازیم. در انسان سالم خود انگاره براساس ارزیابی واقع بینانۀ فرد از توانایی ها، استعدادها، نقاط ضعف و هدف ها و نحوه ارتباطش شکل می گیرد. خود انگاره روان رنجور، الگویی از چیزی است که او احساس می کند می تواند یا باید باشد(شولتز، 1990)، آنها به خودشان می گویند باید بهترین یا عالی ترین دانشجو، همسر، والد، معشوق، کارمند، دولت یا فرزند باشند، چون از نظر آنها خود انگاره واقعی شان ناخوشایند است، تصور می کنند که باید مطابق با خود عمل کنند که به موجب آن، خود را به صورت بسیار مثبت می بینند، مثلاً شریف، صادق، سخاوتمند و شجاع می پندارند.


خود انگاره واقعی، انعطاف پذیر و پویاست، اما خود انگاره روان رنجور، بدون انعطاف و بی حاصل است و جانشین نامناسبی برای اعتماد به نفس و ارزشمندی واقعی فرد می شود و فرد را بیش از پیش از خویشتن واقعی دور می کند و به احساس پوچی و بیهودگی شخص دامن می زند. اگر شخص روان رنجور کوچکترین نقص و عیبی هر چند جزیی در خود انگاره مشاهده کند، احساس ایمنی و برتری خود را در خطر می بیند. طبق نظر هورنای احساس بی ارزشی در فرد می تواند باعث تمایل به دستیابی به عملکرد کامل در همه ی زمینه ها گردد که آن را استبداد بایدها نام گذاشت. به راحتی می توان دریافت مفهوم مورد نظر با تعاریف اولیه از کمال گرایی همخوان است(شولتز،1990).

فهرست مطالب

تعریف نظری کمال گرایی تعریف عملیاتی کمال گرایی فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی

2 –1-1. مفهوم کمال گرایی 4
2 -1-2. رویکردهای کمال گرایی 6
2-1-2-1. نظریه زیگموند فروید(1939-1856) 6
2-1-2-2. نظریه کارن هورنای(1952-1885) 7
2-1-2-3. نظریه آلفرد آدلر( 01937 -1870) 9
2-1-2-4. نظریه کارل راجرز(1987-1902) 10
2-1-2-5. نظریه اریک اریکسون)1990-1902) 11
2-1-2-6. نظریه آلبرت بندورا(1925) 12
2-1-2-7. نظریه گوردون آلپورت(1967-1897) 13
2-1-2-8. نظریه عقلانی عاطفی الیس(1913) 13
2-1-2-9. نظریه فریتزپرلز(1970-1893) 15
2-1-2-10. نظریه آبراهام مزلو 16
2-1-2-10-1. ویژگی افراد خود شکوفا 18
2-1-2-10-2. کمال گرایی از دیدگاه اسلام 19
2–1-3. رویکردهای درمانی 19
2–1-3-1. رویکرد شناخت درمانی 19
2–1-3-1 -1. تغییر دادن طرحواره ناسازگار 22
2–1-3-2. رویکرد درمانی روانکاوی 23
2–1-3-3 رویکرد درمانی انسان گرا 24
2–1-3-4. رویکرد گشتالت درمانی 25
2–1-3-5. رویکرد رفتار درمانی عقلانی عاطفی 26
2–1-3-6. دیدگاه بلت در باره درمان کمال گرایی 27
2–1-4. ابعاد کمال گرایی 28
2–1-5. انواع کمال گرایی 34
2–1-5-1 هاماچک(1978) 34
2–1-5-1-1. کمال گرایی بهنجار 34
2–1-5-1 -2. کمال گرایی روان رنجور 35
2–1-5- 2.تری ـ شورتو همکاران (1995) 36
2–1-5-3. رایس و دیلوو (2002) 36
2–1- 6 . ویژگی های افراد کمال گرا 37
2–1-7. علل کمال گرایی 38
2- 1-8. دانش آموزان کمال گرا 39
2-1-9. عوامل خانوادگی مؤثر در ایجاد کمال گرایی 40
2 –2. بررسی تحقیقات انجام شده 41
الف) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی 41
ب) پژوهش های مرتبط با باورهای معرفت شناختی و متغیرهای مربوطه. 49

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"